Tarsingot tu Tao Toba

Marpungu ma manang piga halak sian hami hira-hira saminggu nasalpu. Ia hami on dongan sian SMA do. Parpunguan nami on sabutulna ndang direncanahon hian. Na mulak sian pesta pamasu-masuon ni sada dongan do hami. Jai, songon na losok rohanami langsung mulak tu jabu nami be, jai diputus hon hami ma asa manghatai-hatai hami jo manang dua tolu jom binsan borgin. Dungi rampak ma hami mulak.

Panghataion nami mansai godang situtu. Mulai ma i sian karejo nami be, tu natua-tua, tu rencana-rencana, tu namarnegara on, sahat tu tao toba. Tung ganjang do panghataion i, hariada ndang diingot hami be mangan malam ala ni tabo ni sihataan on. Memang daba, ima tabo ni namardongan i.

Nangpe godang na nihataan nami, holan sada topik do na tangkas huingot sahat tu saonari on, taringot tu tao toba. Ra satuju do hamu dongan molo hudok tao toba i sada kebanggaan do di halak batak. Manang aha na nihataan, ujung-ujungna tu tao toba do panghataion. Nunga piga hali huparate-ate hon on daba. Ba bayanghon hamu ma ai karejo do dihatai hami hian, alai sahat do I tu tao toba. Hehe…

Didok rohangku huringkas ma ate aha na nihataan nami di tingki i, asa hatop! Tao toba on memang tung uli situtu do. Di piga pulu manang ratus taon na salpu mansai tarbonggal do tao on. Godang do halak, si bontar mata manang sibirong mata, ro tu son holan naeng mangida haulion ni tao on. Alai boasa saonari songon na mumbang lonong ate barita na. Kebanggaan on lam lonong. Ndang holan halak na asing lupa di haulion ni tao on, halak hita pe. Da ido mambahen sega?

Dibandinghon hami ma muse haulion ni tao on tu haulion ni inganan na asing, songon Bali ma misalna. Najolo, ndang kala tao toba tu Bali. Molo soal pantai dohot laut do ninna, ndang sada hal na unik i. Di godang inganan do boi tajumpangi pantai manang laut na mansai uli, ndang holan di Bali rupani. Alai molo tao, songon tao toba na uli on, piga ma songon i diportibion. Jai memang sada siidaon na unik do tao on, na uli situtu do. Alai boasa ate ndang gabe inganan wisata na satara dohot Bali misalna?

Adong do manang piga mungkin alasan boasa gabe songon i: (Tung dibahas hami do daba sahat tu si. Hera ha hurang angka sihataan nami!).

  1. Holan haulion ni sada sada inganan ndang sae laho manjou angka turis asa ro tusi. Ingkon adong do angka naasing ditawarhon hombar tu haulion i. Misalna, angka hasil-hasil seni, keramahan dohot hasil adat ni angka penduduk, inganan paradianan, dohot na asing. Ingkon niangkuan do ndang halak na sabar halak hita. Alani i, angka kreasi songon lukisan dohot pahat-pahatan na manghabishon tolu ari tu saminggu ndang pola maju nangpe adong piga-piga halak na mangulahonsa. Alana molo holan haulion ni tao toba do naeng tawarhononhon tu angka turis, ndang sabanding i tu halojaan ni pardalanan laho sahat tu tao toba i.
  2. Akses laho sahat tu tao toba ndang pola denggan. Ndang denggan maksudna, nian adong do dalan, alai ingkon marmotor ma iba 3-4 jom sian medan asa sahat tu parapat. Parapat ma dohonon titik awal wisata tao toba nang pe nian boi Balige manang inganan na asing gabe titik awal. 3 tu 4 jom ma iba ngolngolan! 3 manang 4 jom sian Medan nian boi do ndang apala gabe masalah molo adong agen-agen travel na boi sihaposan na manawarhon motor-motor na nyaman jala aman. Didok roha nian adong ma travel-travel na manawarhon tour-tour, jala terkoordinasi denggan. Unang ma adong nian angka panipuan dohot na paoto-otohon turis.
  3. Mansai luas ma nian iklan na pararathon barita tao toba on di tipi, di surat kabar, di angka parbaritaan na asing. Alai porlu do ingoton, ia barita i boi do luas, jalan pintor tertarik jolma ro. Diporluhon do kerjasama ni angka penduduk lokal asa boi mampartahanhon angka na denggan di barita i. Unang antong nunga ro angka jolma, alai pintor kecewa di angka parulaon na hurang denggan sian angka penduduk lokal. Jala menurut hami, porlu do adong ‘pendidikan’ jalan ‘pemberdayaan’ tu penduduk lokal.
  4. Ria ma nian angka pemda laho bekerjasama mendukung program i. Kerjasama ni pemda on boi do gabe gogo laho menarik minat ni angka investor asa mananom modalna di wisata tao toba. Molo adong hasadaon dohot jaminan di angka investor sian pamarenta, sai na lam tu godang na do nasida na olo berinvestasi. Mansai denggan do molo halak hita, angka naung terbonggal jala berhasil di pangarantoan, olo berinvestasi di wisata tao toba on.

Godang dope pendapat dohot ide na boi sumbanghonon tu hadengganon ni wisata tao toba on. Nian ndang na mamrotes hami di angka namasa saonari on, holan gabe bahan pemikiran do on di hita be.

Tarsingot tu Tao Toba

10 thoughts on “Tarsingot tu Tao Toba

  1. laura says:

    botul..botul doi bu,,,,sebenarnya molo dipikkir-pikkir danau toba i boi doi gabe salah satu asset untuk membangun perekonomian disan,,,,tinggal SDM na ma ikkon kreatif, ai molo nungga maju perekonomian di danau tobaan ( huta tai ) mungkin dang godang akka halak kita na mangaratto tu jawa on,,,

    1. entasimanjuntak says:

      satuju eda..:)
      hehe…sebenarna sdm na nunga godang na kreatif, alai hurang dilehon do rohana daba….:) termasuk ma iba..:P

  2. ringo sitorus says:

    Betulnya semua yang dikatakan kawan itu.
    1. Infrastruktur harus diperbaiki (mungkin bangun jalan tol atau rel kereta api atau bandara)
    2. Contoh Budaya dan Hasil Seni lainnya harus ditingkatkan
    3. Keramahtamaan orang kita juga harus ditingkatkan
    4. Makanan yang enak2 dan terjangkau serta mudah didapat harus ada
    5. Kekerasan dan penipuan juga harus dikurangi karena
    6. Penginapan yang worth it (impas)
    7. Fasilitas informasi, kesehatan, kebersihan dsb harus tersedia

    Karena aku sendiri suka tempat wisata yang mudah dijangkau, ada budaya2 & hasil seni asli daerah yang diliat, orangnya ramah2 dan jujur serta adil/ tidak pandang buluh, banyak pilihan makanan,dsb.
    Cobalah lihat yang positif dari Bali (Luar biasakan….)

    Pokoknya yang bikin orang nyaman dan aman berkunjung ke situ.

  3. N-g says:

    Klo dibuat angkutan trans danau toba kyknya susah Bu…lha sopir2 dr Sumut kan dah pd kerja di Jkt semua jd ntar yg nyopir siapa?…hehe…
    Soal durian hrsnya jg disyukuri aja, mereka cm buang kulitnya, gak sampe pohon2nya atau lbh parah lg ex durian yg keluar dr perut…..Hehe…piss Toba ah…

    1. entasimanjuntak says:

      woi…sok ngerti lu bahasa batak….:D:D:D
      thanks ‘ng’ udah berkunjung….blogging itu salah satu cara buat meningkatkan kecerdasan emosional dan spiritual lho…hehe…

      soal sopir, jangan kuatir ‘ng’ kita masi banyak stock supir di sumut…:D yang di jkt mah masih seperseribu dari jumlah total…

      nah soal kulit durian, justeru itu pak, kalo cuman kulitnya kan ikan2 di danau toba pada protes,,,abis cuman kulit…mreka mau juga duriannya pak..:D:D

      udah akh, aku mulai ga beres nih ngomongnya….

  4. sorta says:

    Ria ma hita sasude…. , na umporlu ipadenggan ima angka mutu ni halak hita batak do. Molo marcerita angka dongan na so halak batak molo mardalani tu parapat, sampe mangupiri di angka pangalahoni penduduk lokal, misalna molo so jadi dituhor tiga-tigana dipalea-lea, aha ma so jora nasida. Itu masih hal yang kecil belum yang lainnya. Andaikan ada angkutan seperti trans-trans an yang ke Bandung, kenapa ya dr Medan-Parapat tidak. Mulak nama ahu annon ba mambahen usaha transportasi “Trans Danau Toba” Boha didok roham? ha-ha-ha. Ikkon Jolo kursus do sude annon akka sopir nai di John Rober Power….baru boi manarik….

    1. entasimanjuntak says:

      setuju kak…peran penduduk lokal sangat penting…sabutulna molo dilehon kesadaran tu penduduk lokal bahwa kemajuan wisata tao toba boi meningkatkan taraf hidup ni nasida, hurasa olo do nasida bekerjasama…na hurang do kesadaran i…songon halak Bali ma, ala sadar halak i ndang mangan molo so sian wisata gabe denggan2 do disambut nasida angka turis…

      haha…setuju kak ‘Trans Danau Toba’, anggiat annon boi iba salah satu pemegang saham…:D:D

      ai cop jo kak, ise si John Rober Power on tahe?:)

  5. rad says:

    dimulai dengan mengurangi pembuangan kulit durian dulu kak…
    banyak kali desember kemaren bersebaran di pinggir tao balige itu

    1. entasimanjuntak says:

      hey rad…makasih udah berkunjung!
      kalo dibuangnya durian utuh si masi mending ya…ini kulitnya doang..:D

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s